יום ראשון, 22 באוקטובר 2017

זירה 1 - הכיתה כזירת תקשורת

קמפיין ישראל מתייבשת (2009)

https://www.youtube.com/watch?v=hYlaYwP51Bo 
הסבר: אחד הסרטונים שהותירו רושם עז במיוחד, היה התשדיר של ישראל מתייבשת, שבמסגרתו רננה רז הדגימה לנו הזדקנות מוקדמת. זו אולי לא הייתה פרסומת שנונה או כיפית או שנויה במחלוקת, אבל רק בגלל שהיא הייתה עסוקה במשהו יותר חשוב – לגרום לנו ללכת ולסגור את המים. תאמינו או לא, אבל צריכת המים במשק הישראלי ירדה ב-20% בעקבות הפרסומת, מה שמוכיח שהפחדה דווקא עובדת. ככה אנחנו, מבינים רק כח.
(מתוך כתבה בMako)
מודל לאסוול:   מי? - רשות המים , אומר מה? - לחסוך במים , באיזה ערוץ? - פרסומת (טלוויזיה) , למי? - תושבי מדינת ישראל 

מודל מעגלי: 
מודל פיסק:
הפרסומת מוצגת במודל פיסק רק בחלק בתושבי מדינת ישראל הבינו שהם הינם צריכים לחסוך משמעותית במים אחרת יהיה קשה מאוד במדינה, אנשים לא הבינו זאת בדרך שונה
מוען: רשות המים --- מסר: לחסוך במים --- אמצעי: פרסומות (טלוויזיה) --- נמען: תושבי מדינת ישראל     --- מסר: חוסכים במים בצורה משמעותית --- אמצעי: --- מוען: רשות המים 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה