א. "כשר בהשגחת מקדונלדס" - אתר כיפה
ב. הדילמה העולה מתוך הכתבה היא בישראל צריך להפוך את סניפי מקדונלדס לכשרים לפי המדיניות שיש ברוב המסעדות בישראל, או לפתוח סניפי לא כשרים אשר פוגעים בחלק מהציבור הישראלי השומר כשרות, כלומר להכיל תהליך גלובליזציה מלא.
ג. תגובה מטעם מקדונלדס : "אנו מעוניינים לתת לקהל לקוחותינו הזדמנות לבחור באיזה מסעדה ירצו לאכול, באם כשרה או לאו, ולכן ראינו לנכון לציין את שתי המסעדות המדוברות תחת הכותרת מסעדות כשרות עם הערה ברורה כי אינן מחזיקות בתעודת כשרות".
תגובת הרב משה כץ, מנהל ארגון כושרות : "צריך לעורר את הציבור להבין שלמרות שמוצרי הגלם כשרים - עולם הכשרות אינו מוצרי גלם בלבד. למרות שהמוצרים כשרים זה לא אומר שהמקום כשר, משום החשש מחרקים, בישולי גויים, בישול בשבת ועוד בעיות. לכן, על הציבור לדקדק ולאכול במסעדות עם תעודה מקורית בתוקף".
ד. יתרונות העולים מן הכתבה: המצב של סניפים כשרים וגם סניפים לא כשרים הוא מצוין כי ככה מקדונלדס מרוויחים יותר לקוחות משני הקהלים, ובנוסף, הם מרוויחים יותר כסף - יותר לקוחות משמע יותר צריכה משמע יותר כסף נכנס.
חסרונות העולים מן הכתבה: הסניפים הכשרים צריכים להשקיע יותר כסף בחומרי גלם, בהשגחת רב ובתעודת כשרות. בנוסף, החוסר ודאות לסניפים כשרים לא מועיל לסניפים, הדת היהודית דוגלת בכשרות, ובמדינה יהודית שבה אנשים אוכלים כשר, הסניפים שאין בהם תעודת כשרות ממשים עלולים להפסיד לקוחות רבים אשר לא מודעים לכשרות.
אני דוגלת ובעד שילוב של סניפים כשרים וסניפים לא כשרים, מכיוון שאני לא דוגלת בגלובליזציה מלאה. לדעתי לכל מדינה יש את הייחוד שלה וצריך להתאים מוצרים, מסעדות, ועוד - לפי הייחוד הזה. יש מצב נתון של אנשים השומרים כשרות והסניפים הלא כשרים גורמים להם לא לאכול במסעדות האלו ואז הסניפים מפסידים לקוחות הגורמים להפסדים של כסף. בנוסף, אני חושבת שצריך לחשוב על כלל האוכלוסייה ולפעול לפי כך.
ה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה